Kelebihan Berpurdah

Rabu, 6 Mac 2013


Assalamu'alaikum .. sahabat2 .. sya nk kongsi sdikit kelebihan masturat yg berpurdah ni .. ,berpurdah hnya untuk wanita2 shaja ..

~ Allah swt akan tingkatkan Nur pada wajah 13 kali ganda daripada wajah asli.Kecantikan wajah seseorang wanita terletak bila Allah beri Nur wajah ini.

~ Mendapat manfaat di dunia dengan memakai purdah sepenuhnya.

~ Di syurga Allah beri 70 kali ganda kecantikan ketua bidadari. Inilah manfaat rohani dan akhirat jika wanita ini dapat amalkan purdah. Ini merupakan satu rahmat dan nikmat Allah swt.

~ Di syurga Allah swt akan pergi ke Mahligainya untuk menunjukkan Wajah Allah swt.

sayyidatina Fatimah berkata pada Rasulullah saw, "Hai Rasulullah jika seseorang  dapat menjaga auratnya itu adalah lebih manis daripada Madu tetapi untuk mengamalkannya adalah lebih halus dari seurat  rambut kerana untuk menjaga seurat rambat adalah amat susah.

Siti Fatimah r.a dapat menjaga auratnya dengan sepenuhnya hingga akhirat kelak apabila dia hendak melintasi Titian sirat, Allah swt memerintahkan semua supaya tunduk dan berpaling pandangan mereka dari melihat Siti Fatimah r.a. Beliau sungguh pandang berat pada aurat hingga beliau meninggalkan wasiat supaya jika ia meninggal dunia maka kebumikan beliau pada waktu malam supaya tidak siapa dapat melihat sama ada beliau kurus atau gemuk, tinggi atau pendek

Insya Allah ...

0 ulasan:

Catat Ulasan