Kelahiran Seorang INSAN

Isnin, 18 Jun 2012

         


              Suatu hari seorang bayi telah siap untuk dilahirkan kedunia.Dia bertanya kepada Allah S.W.T.: "Para malaikat di sini mengatakan bahawa esok engkau akan mengirimku ke dunia, tetapi bagaimana cara hidup di sana, justeru kerana saya begitu kecil dan lemah."
               Dan Allah S.W.T. menjawab: "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu."
               "Tapi di sini, di dalam syurga , apa yang pernah saya lakukan hanyalah menyanyi dan tertawa. Ini sudah cukup untuk membuatkan saya bahagia."
               "Malaikatmu akan menyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia."
                "Dan bagaimana saya mampu mengerti saat orang-orang disana berbicara kepada saya sedangkan saya tidak memahami bahasa mereka?."
                 "Malaikatmu akan berbicara dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar dan dengan penuh kesabaran dan perhatian, dia akan mengajarkan bagaimana kamu berbicara."
                 "Dan apa yang harus saya lakukan di saat saya ingin berbicara kepadaMu?."
                  "Malaikatmu akan mengarjarkan bagaimana cara kamu berdoa."
                 "Saya mendengar bahawa di bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya?."
                "Malaikatmu akan melindungimu, walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam jiwanya."
                 "Tetapi saya mungkin merasa sedih kerana tidak dapat melihatMu lagi."
                 "Malaikamu akan menceritakan kepadamu tentang Aku dan akan mengajar bagaimana agar kamu akan dapat kembali ke padaKu walaupun sesungguhnya Aku akan selalu berada disisimu."
                 Saat itu Syurga begitu tenang sehingga suara dari bumu dapat didengari dan sang anak bertanya perlahan: "Allah,jika saya harus pergi sekarang bolehkah engkau membaritahuku nama malaikat tersebut?."
"Kamu akan memanggil malaikatmu..... IBU......."

0 ulasan:

Catat Ulasan